lördag 20 februari 2010

OS-mössan...


Har förstått att OS-mössan har blivit en stor hit och är tydligen väldigt efterfrågad. Själv tycker jag att den ser ut lite som en dumstrut, men kan bara erkänna att jag är rätt sugen på att virka en för sakens skull. Och mönstret finns ju serverat på aftonbladet, så egentligen är det bara garn som fattas... Och enligt säkra källor tycker min farbror att den är snygg, så jag skulle alltid kunna glädja honom med ett exemplar! ;)

Mössor är väldigt trevligt att sticka/virka och har fördelen att man bara behöver göra en, till skillnad från vantar och sockor, där jag oftast hinner tröttna efter att ha gjort den högra...

I väntan på OS-mössan kommer här smakprov på några andra stickade och virkade mössor!

Garn: Debbie Bliss Cashmerino Aran
Nystan: 2 st (färg 300028)
Stickor: 4 + 5








Garn: Plassard Datcha
Nystan: 2 st
Mönster: Mössa i halvpatent från Garnverket
Stickor: 5 + 8








Garn: Eskimo
Nystan: 3 st (23)
Stickor: 8








Garn: Eskimo
Nystan: 3 st
Mönster: Eget
Virknål: 8








Garn: Eskimo
Nystan: 2
Mönster: Eget
Virknål: 8








Garn: Plassard Pichenette, Rowan Cocoon
Nystan: 1 st (färg 0104/bain 217607), 1 st (färg Kiwi SH 00816)
Mönster: Baggy Hat från Garnverket
Stickor: 6


1 kommentar:

  1. Heej, asså jag bara måste fråga, är du birgittas dotter ??
    För du liknar i alla fall en tjej som jag o Hanna mötte i odensvi.....

    SvaraRadera