lördag 1 maj 2010

Ljuvliga sakura!
























Så här i körsbärsblomningstider - och i väntan på att bröllopssjalen ska bli klar - tänkte jag visa en sjal jag virkade i mars förra året som en present till min vän M, som då bodde i Tokyo och som jag åkte o hälsade på.

Eftersom M är stor vän av rosa och cerise och jag anlände till Tokyo i slutet av den ljuvliga körsbärsblomningen (Sakura) kändes det här som ett klockrent mönster fullt med små blommor!

Mönster: Garnstudio Drops nr 113-26
Garn: Drops Alpaca (3 nystan nr 2922), Drops Vivaldi (2 nystan nr 20)
Virknål: 4,5

Eftersom jag dessutom själv blev väldigt förtjust i sjalen (Ravelrylänk) och den påminner mig om min absoluta favoritstad Tokyo blev det en till mig själv också! :D

Ps bilderna ger dock inte riktigt rättvisa åt färgen, sjalen är mer cerise i verkligheten.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar