onsdag 3 november 2010

Det ljuva 70-talet...



För någon vecka sen beställde jag några nystan Malabrigo Worsted och är kär på nytt. Funderar allvarligt på att aldrig någonsin sticka med något annat garn än Malabrigo Worsted. Det är ren och skär lycka!






Jag var dock först lite missnöjd med den röda färgen. Jag hade tänkt mig en ganska kall och knallig röd färg till en halsduk/sjal, men istället var det nån slags varm orangeröd färg.

Det behövdes helt enkelt ett mönster som kunde möta upp denna 70-talsfärg. Och efter lite letande hittade en liten babyväst, som går att öppna hela vägen upp för att slippa dra den över huvudet på bebisen, och ett par små söta blöjbyxor.



Visst är det väl lite 70-tal över över både västen och blöjbyxorna?!

Vet inte hur praktiska dessa små brallor är men de var så söta att jag inte kunde låta bli... ;)















Det andra Malabrigo-nystanet ska bli en ny Sayoran till en nyvunnen vän som helt utan orsak har hjälpt mig i massor och jag är enormt tacksam!!

Hon sprider dessutom enorm energi och glädje omkring sig och hon är helt enkelt värd en knalligt cerise Sayoran i Malabrigo Worsted (fg Fuchsia)!










Passar även på att visa min färdiga Lady February Sweater.














På UFO-fronten har det pga av en veckas sjukdom blivit några enkla froggningsprojekt och jag återkommer snart med bilder och nästa veckas UFO-projekt. Har även planer på att besöka Sy- och stickfestivalen i Älvsjö i helgen så risken är att jag kommer hem med helt andra projekt och garner... ;)


4 kommentarer:

  1. Vilka härliga färger!
    Babykläderna blev verkligen supersöta.
    Koftan blev också fin naturligtvis.
    /Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara färger, och jag som aldrig har testat Malbrigo-garn men nu bara måste jag ju!
    Koftan blev superfin .

    SvaraRadera
  3. Man blir lite nostalgisk när man ser babykläderna och fina var dom för att inte tala om koftan!

    SvaraRadera