söndag 5 december 2010

Oväntad hjälp...



I helgen har jag haft besök av min älskade lilla gudson och hans familj och det visade sig till fasters stora glädje att vi delar ett stort intresse för garn! Det tog inte många minuter förrän gudsonen och hans 1,5 åriga lillasyster hittade min UFO-korg och började leka med garnerna. :)

De lärde mig även att man kan göra andra roliga saker med garn än att sticka och virka, som t ex göra hela vardagsrummet till ett stort spindelnät genom att dra diverse garner kors och tvärs genom rummet... Det var dessutom ett väldigt effektivt nät som lätt fångade och trasslade in busiga småsystrar... ;)

Spindelnätsleken resulterade även i att faster fick oväntad, men väldigt uppskattad, hjälp att bli av med ytterligare några diffusa UFO-projekt.

Och tro det eller ej, men jag börjar faktiskt ana botten i min UFO-korg! Nytt mål är att ha en ekande tom korg till nyår. (Det tog för övrigt ca tre timmar att nysta upp härvorna av garntrassel från spindelväven, men det var det lätt värt! ;)


Som ni ser fortsätter julklappsproduktionen och Fröken Kanin har nu även fått lite kläder, så hon slipper frysa i vinter.

















































































Nästa veckas UFO-projekt blir lilla babykoftan som bara saknar knytband. Hade påbörjat band i linen stiches, men det tog sån evinnerlig tid att jag med tacksamhet tog emot froggningshjälp av syskonbarnen och tänker mig istället ett par mer snabbvirkade knytband.




3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten kanin! Det var ju bra med hjälp! Jag är ganska bra på att trassla till det själv. I UFO-korgen.

    SvaraRadera
  2. <Så söt lilla fröken Kanin blev i sin klänning!

    SvaraRadera