fredag 25 mars 2011

Mormorsrutor...


Planen är att dessa färgglada rutorna ska bli ett överkast till en dubbelsäng. Hittills 13 rutor gjorda och vågar inte riktigt räkna på hur många som återstår. Men det som talar till min fördel är att varje ruta är ca 20 x 20 cm så det känns inte oöverstigligt...





















Jag har även påbörjat en väldigt blå tunn sjal enligt samma princip som mormorsrutorna ovan, men i en trekant istället. Jag har gjort en likadan fast i grönt tidigare (ravelrylänk).

Garnet är 100 % Mullbärssilke och jag använder virknål 3,5.







3 kommentarer:

  1. Mycket mormorsrutor nu...
    Jättehärliga färger.Blir nog ett kanonfint överkast. Lämpa på!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Kämpa på! Menar jag förstås...
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. För många år sedan gjorde jag ett likadant överkast till min dubbelsängen. Kanske dags att ta fram det igen.

    SvaraRadera