söndag 11 mars 2012

Ny leksak!




Jag har ett inofficiellt köpstopp på garn, men det innefattar inte andra garnleksaker (tur att det är jag som sätter reglerna...)! 

Denna lilla manick fixar en I-cord i ett nafs! Det går iofs ganska lätt att sticka I-cord själv, men det är om sanningen ska fram astråkigt och ganska tidsödande, men nu är alltså det problemet löst. 

Manicken har jag beställt hos Tummelisa och jag är mycket nöjd. Enda nackdelen är att maskinen är lite kinkig vad gäller garntyp. Det får inte vara för poröst (som t ex M&K Baby Eco Ull) så att det går av och inte heller för många trådar i garnet (Rowan Purelife Revive) för det leder till megatrassel... 

Bäst i test hittills är tvåtrådigt ullgarn.








Nu gäller det bara att hitta användningsområden för alla dessa snoddar...
Ett är paketsnöre... Den här lilla presenten (som jag inte kan avslöja vad det är än) är till en fin vän som jag ska träffa i veckan och som alltid är omtänksam om sina nära och kära och som är värd lite omtanke tillbaka! <3



Ett annat användningsområde är grunden till en barnvagnsmobil med ugglor (ravelrylänk). Hittills har jag bara fått ihop två små ugglor, men det ska bli flera. Ett perfekt projekt att göra av med gamla garnstumpar...










3 kommentarer:

  1. Den var morsom! Det er jo veldig kjedelig å strikke snorer (selv om resulatet er lekkert) så den fristet litt....

    SvaraRadera
  2. Men tänk vilka viktiga tingestar det finns. Hur har man bara klarat sig utan? Jag var lyckligt ovetande tills nu; undra om inte jag också måste ha en.....? Jag tror minsann det.

    SvaraRadera
  3. Ha, ha, ha, vilken fräck manick!!
    Klart att det blir massor av snygga snoddar gjorda nu.
    Jag håller med dig om att det är kanon att man sätter upp reglerna själv, vad det gäller köpstopp och sånt :) Då bestämmer man ju också när det tar slut, stoppet...

    SvaraRadera