tisdag 12 februari 2013

Emelie


Nu är hon klar, min Emelie! Supernöjd och rolig stickning.

Koftan är stickad i Geilsk 3 ply Bomuld og uld och stickor 3,5 och 3. Det gick bara åt 4 nystan, så en ganska billig kofta i väldigt fint och lättstickat garn. Ofta tycker jag att bomullsgarn inte håller formen särskilt bra, men det här garnet innehåller nästan 50 % ull så jag hoppas att den inte hänger ut sig alltför mycket.

Mönstret har en smart konstruktion med fina detaljer och är enkelt att följa när man väl får koll på vilken storlek och längd det är man ska följa.

Och inte en endaste söm att sy! :)



Färgen på det här nedre bilderna stämmer nog bäst överens med verkligheten.
















6 kommentarer:

  1. Så himla fin!! Superfin färg du har valt med!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Maria, så himla fin!!!

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Oj så fin! Blir sugen på en jag också :)!

    SvaraRadera
  4. Den var flot og så fin fargen var :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin kofta. Jag förstår att du är nöjd. Dessutom inget att sy! Det måste vara det bästa av allt.

    SvaraRadera
  6. Superfin kofta!!
    Jag har den också på min to-do-lista, måste nog ta tag i den snart... :)

    SvaraRadera