torsdag 21 november 2013

Marius to be

Varken domnade fingrar eller ambitionen att avsluta redan påbörjade projekt innan jag börjar något nytt kan tydligen hindra begäret att ge sig på ett nytt när det dimper ner ett nytt garnpaket i brevlådan ;) Jag beställde lite Sandnes Lanett hos Yll o tyll i tisdags eftermiddag och redan igår fanns ett garnpaket att hämta på posten! Och eftersom jag är förpassad till soffan fick sambon snällt bege sig till utlämningsstället igår kväll. Det kallar jag service och kärlek! <3

Det påbörjade plagget ska bli en variant av Marius i storlek till en tvååring. För första gången i mitt liv ska jag prova på att steeka, så jag stickar koftan runt på rundstickor. Måste erkänna att det är med skräckblandad förtjusning.... Är det någon som har erfarenhet av att steeka så tar jag tacksamt emot alla tips jag kan få! 


Ps ber om ursäkt för halvtaskiga ipadbilder. Skyller på höstmörker och lathet. Orkar inte ta fram den riktiga kameran.... 

2 kommentarer:

  1. Og Steeka betyr...?

    SvaraRadera
  2. Vet inte exakt vad ordet kommer ifrån, men der innebär att man t ex stickar en kofta runt runt på runstickor och sen klipper upp stickningen mitt på till en kofta... Och innan man klipper syr eller virkar man kanterna så att det inte repas upp...

    SvaraRadera